Aktualności

Uczelnie niepubliczne a obowiązek posiadania adresu do e-Doręczeń

Zgodnie z podpisaną przez prezydenta nowelizacją Ustawy o doręczeniach elektronicznych uczelnie niepubliczne, w kontekście ustawy, będą traktowane tak jak publiczne, czyli będą zobligowane do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych. Obowiązek ten obejmie też federacje podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki. Jednych i drugich podmiotów dotyczy okres przejściowy – do końca grudnia 2025 roku będą one mogły zdecydować, czy są w stanie obsługiwać e-Doręczenia i o ile nic nie zmieni się w przepisach do tego czasu, dopiero od początku 2026 będą musiały korzystać z adresu do e-Doręczeń. Jako, że będą traktowane jak podmioty publiczne, niepubliczne szkoły wyższe i federacje podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki powinny posiadać adres do doręczeń elektronicznych już na dzień 1 stycznia 2025 roku.